משחק לשיפור החוויה של התלמידים בכיתה
עכשיו, לקראת סוכות, כשאנו כבר מכירים את שמות הילדים וגם קצת מה הם אוהבים, במה הם טובים ובמה פחות,
אנחנו מציעים דרך מקורית ללמד את הילדים את ארבעת המינים כהקבלה למצב הלימודי והחברתי שלהם, איך לעשות את זה?
כל תלמיד יקבל ארבעה צירי מספרים מ 1-10 (מצורף כקובץ)
נסביר לילדים מה כל אחד מהמינים אומר:
ערבה (אין טעם ואין ריח ) אני לא נהנה מהלימודים והחברה בבית הספר
איך אתה מרגיש ביחס למשפט הזה?
הדס (יש לו ריח ואין טעם) אני בא לבית הספר רק כי אני אוהב ללמוד
כמה נכון עבורך המשפט הזה?
תמר (יש לו רק טעם) אני נהנה בבית הספר רק מהפן החברתי
איך אני מרגיש ביחס למשפט הזה?
האתרוג (יש לו גם טעם וגם ריח) איפה אני רוצה למקם את עצמי עד לסוף השנה.
כל תלמיד ימקם עצמו על הצירים ובתום הפעילות נפתח שיח עם התלמידים:
1.האם היית רוצה לשנות את מקומך על אחד הצירים? על איזה ?
2. מה תוכל לעשות על מנת לשנות את המיקום?
3. מה יעזור לך שהכיתה תעשה/ המחנך יעשה כדי לשנות מיקום?
4. אולי אתה רוצה לבחור חבר שיעודד אותך לממש את המטרה? אם כן, את מי?